Ajuntament de Reus
cerca
Logotip Montsant
Envia   |   Imprimeix   |   Twitter   |   Facebook

Pels infants que per primera vegada s'incorporen a l'escola bressol comença una nova etapa. Una etapa plena de noves possibilitats, de nous reptes, de noves sensacions, de nous aprenentatges...

L’ etapa a l’escola bressol és difícil i molt important per establir lligams forts entre l’ infant i l’adult a través de la coneixença mútua, la confiança i la relació afectiva. En aquest procés de familiarització hi tenen un paper important les famílies, cal doncs que deixin els infants a l’escola amb confiança. Tots junts hem de procurar fer de manera que l’adaptació sigui tranquil·la, curta i agradable.

Des de l'escola bressol intentem que el procés de familiarització sigui viscut de forma positiva tant per part dels pares com dels infants. Nosaltres proposem un model que des de la nostra experiència creiem que és el més adequat per acompanyar a l'infant en aquest pas.

En la mesura del possible, intentem que les famílies respectin aquest procés, tot i que si no poden fer-ho, demanem poder pactar amb la tutora de l'aula allò que sigui convenient tant per les famìlies com pels infants.

  • Abans de començar el curs escolar, l'escola obre les seves portes un dia, de 10:00 a 12:00, per tal que les famílies vinguin amb els seus fills i filles a visitar-la i passar el matí. Aquestes jornades, les quals anomenem ESCOLA OBERTA, són una de les mesures de la familiarització a l'escola, on les famílies no poden deixar els infants a l'escola, però poden venir-hi i estar amb ells l'estona que desitgin per tal de facilitar la seva adaptació al centre.
  • El primer dia lectiu del calendari escolar és quan comença el PERÍODE DE FAMILIARITZACIÓ, d'una durada d'una setmana. El funcionament del període d'adaptació s'explica a totes les famílies en la reunió de benvinguda realitzada al mes de juny, així com a l'entrevista individual amb la seva tutora realitzada abans de començar el curs, a inicis de setembre.

L'arribada a l'escola representa un esforç per tots plegats, infants, famílies, educadors i educadores però el que ho viu més intensament és l'infant.